Back to Top

Evenementen

“Kiek wat veer weite” 11 mei 2019!!

Klik voor meer informatie en inschrijving op onderstaande link:

Kiek wat veer weite

mrt
2
za
Ziekenbezoek, Carnavalsmis, oplaten Jeu de Boschuul
mrt 2 hele dag
mrt
3
zo
Optocht Sibbe – IJzeren
mrt 3 hele dag
mrt
4
ma
Optocht Valkenburg en Boetegewone Binnenlempkesoptocht in ut duuster
mrt 4 hele dag
mrt
5
di
Playback show en aflaten Jeu de Boschuul
mrt 5 hele dag
mrt
30
za
Kienen Zangvereniging Eendracht
mrt 30 hele dag
apr
15
ma
Donateursactie SV Sibbe
apr 15 – apr 21 hele dag
mei
11
za
Dorpsquiz: Kiek Wat Veer Weite
mei 11 hele dag

“Kiek wat veer weite” 11 mei 2019!!

Dorpsquiz 2019 Sibbe-IJzeren,  hier gaat het allemaal om!

De Dorpsquiz Sibbe-IJzeren wordt  in navolging van 2 geslaagde dorpsdagen “Kiek wat veer kinne” in 2013 en “Kiek wat veer höbbe” in 2016, georganiseerd door de Stichting Samenwerkende Verenigingen Sibbe-IJzeren onder het motto; “ Kiek wat veer weite”.

Aan deze Dorpsquiz kunnen verenigingen, inwoners en oud inwoners van Sibbe -IJzeren deelnemen door zich met teams vooraf in te schrijven.

 

Deze zelf gevormde teams moeten op zaterdagmiddag 11 mei 2019 tussen 14:00 en 18:00 in een race tegen de klok ‘thuis’ (of op een ander locatie bijv. de Blokhut) een honderdtal vragen  beantwoorden. .

De Quizvragen kunnen over van alles gaan en hebben grotendeels betrekking op Sibbe-IJzeren over onderwerpen als o.a. historie, politiek, kunst en cultuur en sport.

Bij het beantwoorden van de vragen mogen alle hulpmiddelen worden ingezet zoals: internet, facebook, boeken, kranten, opa’s en oma’s, etc.

Er zijn ook een aantal buitenopdrachten die verspreid over Sibbe en IJzeren uitgevoerd dienen te worden. Tevens moeten er vanaf ca.  18:00 uur in de Blokhut een 2- tal mysterie opdrachten worden uitgevoerd.

Het Quizboek moet op 11 mei 2019 vanaf  13:30 uur door de teams worden opgehaald in de Blokhut waarbij de deelnemers een kop koffie en stuk vlaai krijgen aangeboden door de organisatie.

 

TEAMS
Het allerbelangrijkste doel is om samen een hele gezellige uitdagende Quizdag te hebben!

Teams kunnen worden samengesteld vanuit verenigingen, straten, buurten en families.

Per team mogen max. 10 personen deelnemen waarvan minimaal 5 personen (18+) in Sibbe of IJzeren woonachtig óf geboortig moeten zijn. Met deze laatste doelgroep willen we als het ware ook een reünie van oude families van Sibbe-IJzeren tot stand brengen.

Tevens kunnen er door bijv. verenigingen of straten-buurten meerdere teams worden ingeschreven.

Stel dus een gevarieerd team samen, bedenk een leuke teamnaam en maak één persoon captain van het team, dit is dan onze contactpersoon.

Je kunt het team inschrijven t/m 10 mei 2019 via de website sibbe-ijzeren.nl of via de inschrijfformulieren die tijdig voor 10 mei 2019 huis aan huis verspreid zullen worden.

Lees het reglement en overige informatie op de site voor verdere details.

WAT HEB JE NODIG
Zorg dat je op deze dag de beschikking hebt over minimaal een fiets, minimaal 1 computer of tablet met goede internetverbinding en een telefoon waarop de teamcaptain te bereiken is. Zonder deze middelen is deelname aan de dorpsquiz vrijwel onmogelijk.  De organisatie kan tijdens deze dag langskomen en foto- en/of filmopnames maken tenzij je hebt aangegeven daar geen prijs op te stellen.

 

PRIJZEN
Mede dankzij  de sponsoring van de Rabobank kan de organisatie o.a.  3 mooie geldprijzen ter beschikking stellen. Het betreft de 1e prijs van €750,-, de 2e prijs van €500,- en de 3e prijs van €250,-.

De uitslag van de Dorpsquiz zal zaterdagavond 11 mei 2019 rond de klok van 21:00 uur worden bekend gemaakt in de Blokhut. Daarna zal met een gezellige feestavond deze dag worden afgesloten.

 

TIP
Ieder team krijgt de mogelijkheid om een joker in te zetten waarmee je extra punten kunt verdienen. Deze joker kan bij elke willekeurige opdracht of vragen categorie worden ingezet.

INSCHIJVEN

Via onderstaande link kan je team zich aanmelden.

Inschrijfformulier

REGLEMENT

Bekijk het reglement voordat je je team inschrijft via onderstaande link:

Reglement

NOG VRAGEN?

Voor verdere vragen over teams, inschrijven, voorwaarden of status van aanmelding etc., kun je altijd contact opnemen met de organisatie door een mail te sturen naar info@sibbe-ijzeren.nl.

jun
1
za
Rondgang Kerkbestuur inzake Parochiecontact
jun 1 – jun 30 hele dag
jun
9
zo
1e Heilige Communie
jun 9 hele dag
jun
23
zo
Sacramentsprocessie
jun 23 hele dag